تداوم بی ثباتی در افغانستان خطر گسترش تروریسم در منطقه را در پی دارد

وزیر خارجه ایران می‌گوید بحران افغانستان یکی از «بحران‌های ریشه‌دار» در منطقه است و خطر گسترش تروریسم در منطقه و بحران آوارگان و پناهجویان را در پی دارد.

به گزارش پیام آفتاب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در نشست «انجمن آسیایی» متشکل از کارشناس‌ها، دیپلمات‌ها و مقام‌های بازنشسته امریکایی در مورد بحران افغانستان گفته است که بحران افغانستان یکی از «بحران‌های ریشه‌دار» در منطقه است و خطر گسترش تروریسم در منطقه و بحران آوارگان و پناهجویان را در پی دارد .

طبق این گزارش‌ها،‌ وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، تداوم تروریسم و خطر گسترش آن در منطقه را از نگرانی‌ها و تهدیدات پیش‌روی منطقه و جهان خواند و افزود که «بخش عمده آن ریشه در سیاست‌ها و مداخلات خارجی در منطقه دارد.»

امیر عبداللهیان افزود حضور چند میلیون پناهجوی افغانستانی در کشورش نیز از پیامدهای بی‌ثباتی افغانستان برای ایران و سایر همسایگان است.

طالبان هرچند ادعاها مبنی‌بر تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان را تکذیب می‌کند، اما شماری از کشورها به ویژه در آسیای میانه، همواره از این نظر ابراز نگرانی کرده‌اند



maps-and-flags call folder cross-mark menu-three-lines play-button search-1 quote user view-list-button check